Dormitul pe podea

Dormitul pe podea sau pe ceva tare, atunci cand ai la dispozitie totusi un pat moale, poate parea o nebunie, dar are si unele beneficii. Aceasta practica poate fi foarte benefica pentru sanatatea ta, prin cresterea capacității pulmonare si mai putine dureri de spate.

Iata ce am descoperit pe internet, prin schimbarea de moment a unui pat confortabil, cu dormitul pe podea. Numai ca, inainte de a proceda la o astfel de „odihna”, ideal este sa discuti in prealabil cu un medic.

Circulatia sangelui

Atunci cand se doarme pe podea, greutatea corpului este distribuita uniform, provocand mai putina presiune asupra soldurilor, spatelui si umerilor. Acest lucru permite sangelui sa circule liber noaptea in tot corpul, cu mic ajutor ca organele sa functioneze normal.

Circulatia eficienta a sangelui provoaca oxigen, iar sangele sanatos este distribuit in intreg corpul, permitand inimii, plamanilor si muschilor sa functioneze corect. Mai mult de atat, acest lucru faciliteaza transportul globulelor albe, lucrand la intarirea sistemului imunitar pentru a lupta mai eficient impotriva bolilor si problemelor de sanatate.

Mentine coloana dreapta

Atunci cand se practica dormitul pe podea, trebuie cunoscut faptul ca poate ajuta la alinierea și intarirea coloanei vertebrale si a gatului, generand o imbunatatire a formei. Pozitia plana nu numai ca poate ameliora tensiunea la nivelul gatului si umerilor, dar poate si reduce riscul de migrene si dureri articulare.

Durerile de spate

Principalul beneficiu al dormitului pe podea este ca poate reduce durerile de spate.
Deoarece coloana vertebrala este mai predispusa la curbare cand te afli pe o suprafata moale, podeaua poate oferi o imbunatatire.
Inlocuirea patului moale cu alegerea dormitului pe podea, in unele cazuri, amelioreaza durerea de spate cronica. Pe podea, corpul isi alege cea mai naturala pozitie prin care muschii se pot relaxa, iar coloana vertebrala se indreapta, eliminand posibilitatea de a ciupi un nerv, sau de a perturba fluxul sanguin.
S-ar putea sa descoperi ca suprafata tare poate ajuta la alinierea coloanei vertebrale si a gatului, reducand durerile.

Somnul joaca un rol important in tratarea durerii nervului sciatic, deoarece persoanele cu aceasta afectiune tind spre un disconfort dimineata. Acest lucru se intampla atunci cand pozitia de dormit poate pune presiune asupra regiunii, sau poate comprima nervul.

Corp odihnit

Un pat confortabil tinde sa ne faca sa amanam de multe ori scularea dimineata, chiar daca pare ceva inovensiv, numai ca readormitul dimineata ne poate perturba ciclul de somn, slabind sistemul imunitar si provocand probleme cardiace.
Pe de alta parte, dormitul pe podea nu va permite sa simti ghemuit, ci va da posibilitatea de obtinere a unui somn de cea mai buna calitate si sa te simti mai odihnit pe tot parcursul zilei.

Alergii si probleme de respiratie

Daca suferi de alergii sau probleme de respiratie, cel mai bine este sa incerci sa continui sa dormi în pat. Podeaua aduna mai mult praf, aparand tendinta de a provoca stranutul, secretie, nas infundat, ochi rosii, sau mancarimi. In plus, aceasta practica poate provoca dificultati de respiratie, tuse si respiratie suieratoare.

Dormitul pe podea

Este important sa aflam că exista atat avantaje, cat si dezavantaje ale dormitului pe podea. Am explicat dacă dormitul pe podea pentru dureri de spate este o idee bună, dar in unele cazuri, este posibil sa descoperi ca va exacerba problemele de spate.
Atunci cand este cald, este posibil sa descoperi că podeaua se simte mai rece decat restul camerei, iar desi poate fi confortabil sa dormi pe podea vara, iarna s-ar putea sa te simti foarte rece.
Iar daca in general, preferi sa te simti mai cald atunci cand dormi, expunerea la frig poate ingreuna somnul pe podea.

Acum ca ai aflat atat de multe despre dormitul pe podea si vrei sa practici, este bine sa sa faci cateva pregătiri inainte de a începe.
In primul rand, va trebui sa gasesti un spatiu adecvat pe podea, care sa fie liber de orice obiect de mobila. Pune suprafata pe care doresti sa dormi pe podea. Acesta poate fi un covoras, sac de dormit, o patura sau mai multe. Vei avea nevoie si de o perna subtire. Incearca sa eviti numarul pernelor, deoarece acest lucru poate provoca incordarea gatului.

Acum, poti sa te intinzi pe podea si sa descoperi diferite pozitii, doar pentru a vedea care dintre ele este cea mai confortabila pentru tine.
Daca doresti sa stai intins pe burta sau pe spate, foloseste o a doua pernă pentru sprijin suplimentar la genunchi. Cand dormi pe o parte, este o idee buna sa ai o perna intre genunchi.

Dormitul pe podea nu este o buna optiune pentru toata lumea, iar cei care nu ar trebui să doarmă pe podea sunt urmatoarele categorii de persoane:
Persoanele in varsta
Imbatranirea implica pierderea tesuturilor adipoase si mai ales oasele care devin mai slabe. Astfel rezulta ca dormitul pe podea, mai ales daca exista si probleme probleme articulare, s-ar putea sa fie un chin asezarea pe podea cobori la podea si ridicarea. In astfel de situatii, s-ar putea sa se prefere inaltimea unui pat care ajuta la confort, fara a afecta articulatiile genunchilor sau problemele soldurilor.

Cei vulnerabili la frig
Daca exista o afectiune care va face sa se simta frigul, cum ar fi diabetul de tip 2 sau anemia, s-ar putea sa existe dificultati de a dormi pe podea. Dormitul pe podea poate face sa se simta si mai rece, asa ca cel mai bine ar fi de evitat.

Cei cu mobilitate limitata
Un aspect afisat si mai sus, dar care poate aplica si altor persoane, mai ales celor care au dificultati de stat pe podea sau de ridicat de pe podea. Aceste persoane ar trebui sa evite somnul pe podea si sa doarma pe un pat. De asemenea, ar trebui sa se evite somnul pe podea, pentru cei care au probleme articulare, sau probleme precum artrita.

De final

Dormitul pe podea poate oferi cateva beneficii, dar exista si unele dezavantaje, asa ca este un aspect pe care va trebui sa il ia in considerare fiecare.
Cum ti se pare despre ideea de a dormi pe podea? Ai incercat aceasta pozitie?
Poti lasa un comentariu despre impresiile tale!

Devino campionul cunoasterii si afla si despre…

Cum sa adormi mai repede
Cum sa dormi 8 ore în 4 ore
Aerul de munte este mult mai sanatos
Beneficiile cafelei si consumul de cafea
Utilizari mai putin cunoscute pentru zahar

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.