Sari la conținut

Beneficiile unui dus rece


Beneficiile unui dus rece, care pentru multi poate parea scenariul unui film de groaza, dar cu toate acestea, s-au facut deja cateva cercetari stiințitice cu privire la dusurile reci si se pare ca fenomenul de pedepsire al corpului ofera destul de multe beneficii pentru sanatate.

Acest articol din blog iti ofera cateva motive bune pentru a face un dus rece in mod regulat, la recomandarile unui internist olandez, Mariëtte Boon. Iata prin cele ce urmeaza, motive clare pentru a-l incerca.

Beneficiile unui dus rece

In zilele noastre, cercetarile stiintifice au aratat ca a face un dus rece este sanatos si ca iti poate imbunatati starea de sanatate sub diferite aspecte. Deci, cu ceva la fel de simplu precum oprirea robinetului fierbinte, potii obtine beneficii atat fizice, cat si mentale si poti obtine mai mult de la viata.

Frigul intareste sistemul imunitar

Sistemul tau imunitar poate fi cel mai bine comparat cu o armata care ucide imediat invadatorii corpului tau, cum ar fi virusi, bacterii, etc. Din pacate, un sistem imunitar nu functioneaza intotdeauna optim. De exemplu, daca esti stresat mult timp, hormonul stresului, cortizolul, creste in sange. Cortizolul iti atenueaza sistemul imunitar, facandu-te mai sensibil la infectii.


Prea multa grasime corporala poate afecta grav sistemul imunitar. Pentru ca, in cazul supraponderalitatii (obezitatii), grasimea din abdomen devine inflamata. Sistemul imunitar este atunci atat de ocupat cu acea inflamatie, incat organismul devine mai susceptibil la invadatorii din alta parte.

Acum, frigul face ca diverse parti ale sistemului tau imunitar sa devina active. Si asta este foarte benefic pentru combaterea unor tipuri de infectii. Un mare studiu olandez arata ca un dus rece timp de 30 de zile (pama la 90 de secunde) duce la cu 30% mai putine raportari ale bolii.

Dusul rece stimuleaza arderea de grasime

S-a demonstrat prin diferite studii ca persoanele care petrec doua ore pe zi la o temperatura ambientala de 16-17 °C pierd aproape un kilogram de grasime dupa sase saptamani. Deci, facand un dus rece, poti stimula arderea grasimilor si iti poti reduce greutatea.

Dusurile reci si rezistenta la stres

Un corp sanatos are un sistem nervos flexibil care poate comuta cu usurinta intre actiune si odihna, intre alergare si stat nemiscat, intre concentrare si visare, intre pornit si oprit. Pozitia „pornit” din sistemul tau este de fapt o reactie de stres si este complet in regula si sanatoasa, atata timp cat nu ramai blocat in ea (prea mult timp). O multime de stres din viata ta submineaza flexibilitatea sistemului tau nervos (si sanatatea ta generala), facand imposibila relaxarea si recuperarea corecta si completa, ceva de care corpul tau are nevoie in mod evident.


O modalitate de a-ti antrena flexibilitatea sistemului nervos, pentru ca acest lucru este cu siguranta posibil, este sa faci un dus rece in fiecare zi. Acel dus iti da un „soc”, iti activeaza rapid si direct sistemul nervos simpatic – acel optiune responsabila de actiune, cunoscuta si sub numele de sistemul tau de lupta sau fuga. Respiri calm si controlat sub dus, semnaland sistemului tau ca totul este isiguranta si in regula, ca astfel corpul se poate relaxa, in ciuda frigului.


O recuperare mai rapida dupa miscare

Ai terminat un joc de fotbal, sau cateva ture de alergare sau plimbare cu bicicleta? Intra sub un dus rece, astfel incat vasele de sange sa se ingusteze. Aceasta creste tensiunea arteriala, face ca inima sa pompeze mai puternic si creste fluxul de sange in muschi. Urmarile? Urmele de grasime pot fi acum indepartate mai repede, iar oxigenul, plus nutrientii, ajung mai repede la tesuturile musculare obosite. Toate acestea asigura in final ca organismul tau se poate recupera mai bine si mai repede.

Dusurile reci ca si rutina

Este clar: a face un dus rece vine cu multe beneficii. Te face mai sanatos, mai energic si mai rezistent la boli, infectii si stres. Retine: poti incepe sa te bucuri de aceste beneficii doar daca-l faci cateva zile la rand. Un dus rece o singura data este frumos, dar un jet de apa zilnic rece pe cap, face toata diferența.

Cum este bine sa se procedeze
– faci un dus fierbinte obisnuit, procedezi prin a face tot ce facide obicei;
– dupa ce ai terminat de spalat, incepe incet sa deschizi mai mult robinetul spre apa rece, apa calda fiind de la bine la inceput;
– stai sub dusul caldut timp de 2 sau 3 minute, respirand incet si profund sub el;

– respira foarte calm – pe nas – deoarece ajuta în toate privintele: iti calmeaza capul si toate senzatiile de disconfort. Cel mai bine: cu cat respiri mai incet, cu atat devii mai relaxat, asa ca inveti sa te relaxezi la frig;
– fredonatul si cantatul funcționeaza, de asemenea, de minune: nu numai ca dusul rece este un ritual vesel, ci si te ajuta sa te relaxezi;
– intoarce robinetul de la dus spre putin mai rece in fiecare dimineata si incearca sa ramai sub el putin mai mult in fiecare zi;

Vei observa in curand ca totul se dovedeste a nu fi sarcina grea si ca nu vei dori niciodata altceva.
Sfatul celor care au testat aceste proceduri: incearca-l timp de treizeci de zile la rand si vezi cum functioneaza pentru tine. Cu siguranta este un experiment tare!
Beneficiile Unui Dus Rece
Daca consideri interesant acest articol din blog, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai multa informare.

Distribuie prietenilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *