Prima pagină » Diverse » Beneficii seminte de pepene verde

Beneficii seminte de pepene verde

Actualizat in data de 7 martie 2021

Beneficii seminte de pepene verde, cele care trec neobservate si pentru care suntem mereu obisnuiti sa le scuipam atunci cand servin aceste fructe de sezon.
Pepenele verde este un fruct incredibil de hidratant, deoarece contine aproximativ 92% apa si este imbogatit cu o multime de minerale si vitamine esentiale organismului.
Acest pepene suculent contine si o multime de seminte, pe care, in mare masura, le aruncam dupa consum.

Una dintre placerile culinare ale sezonului cald o reprezina pepenele verde.
O felie proaspata si rece, cateodata, este tot ce poti sa-ti doresti intr-o zi de vara caniculara.
Iar daca doresti sa profiţi de continutul nutritional al semintelor, nu trebuie sa le inghiti intregi, ci sa le salvezi si sa le lasi la uscat.
O data uscate, se pot praji intr-o tigaie, sau bagate la cuptor, dupa care pastrate in recipiente etanse.
Ele pot sa ofere un supliment nutritiv suplimentar, prin adaugarea in salate, sau chiar in iaurt.
Stiai insa ca aceste seminte negre sunt cu adevarat bogate in nutritie?
Ei bine, adevarul despre aceste seminte s-ar putea sa te ia prin surprindere.

Beneficii seminte de pepene verde

Beneficiile pentru sanatate ale semintelor de pepene verde sunt deja cunoscute.
Au un continut scazut de calorii si ofera o serie de micronutrienți precum cuprul, zincul, potasiul, magneziul, fierul, acidul folic, etc.

Bune pentru inima si imunitate
Datorita prezentei magneziului, aceste seminte pot vindeca hipertensiunea, care este direct legata de sanatatea inimii.
Un consum zilnic de seminte de pepene verde, in cantitate moderata, ajuta la cresterea sanatatii inimii si la menținerea tensiunii arteriale.
O cana de seminte de pepene verde provoaca metabolismului lovitura de care are nevoie si hrăneste corpul cu substanțe nutritive esentiale.
Mare atentie insa, deoarece acestea sunt bogate in calorii si un consumul prea mare poate induce cresterea în greutate, asa cu abuza.

Previne osteoporoza
Osteoporoza este o afectiune a oaselor slabe si a densitatii osoase scazute, care crește riscul de fracturi.
Consumul regulat de seminte de pepene verde poate preveni deteriorarea timpurie a oaselor, deoarece aceste seminte sunt o sursă incredibilă de magneziu.
De asemenea, sunt bogate in cupru, mangan si potasiu, iat toti acesti nutrienti contribuie la sanatatea oaselor si le imbunatatesc densitatea minerala.

Ajuta la un control mai bun al zaharului din sange
SeminTele de pepene verde sunt legate de un control mai bun al zaharului din sange si de o rezistenta redusa la insulina in organism.
Acest aspect este esential pentru sanatatea pacientilor cu diabet zaharat.
Dupa cum se stie, principala preocupare a pacienților cu diabet este controlul nivelului de zahar din sange, iar semintele de pepene verde sunt un mod delicios si sanatos de a face acest lucru.
Prin urmare, pot fi o optiune buna de gustare pentru pacientii cu diabet zaharat.

Benefice pentru piele
O gustare pe seminte de pepene verde prajite poate fi foarte benefica pentru piele, prin prevenirea de izbucnire a acneei si pentru hidratarea pielii.
Incearca si adauga cateva seminte in dieta zilnica si vei obtine o piele vizibil sanatoasa.

Uleiul obtinut din seminte de pepene verde este utilizat pe scara larga ca ingredient principal pentru produsele cosmetice.
Este cel care face minuni in tratarea acneei si a semnelor timpurii ale imbatranirii.
Aplica uleiul acestor semințe pe fata pentru a bloca porii, prevenind astfel aparitia acneei.

Benefice pentru par
Semintele de pepene verde sunt umplute cu proteine ​​si fier, despre care se stie ca imbunatatesc textura si calitatea parului.
Aplicarea lor regulată pe par, poate avea o multime de beneficii, mai ales atunci cand se are de-a face cu subtierea si caderea parului.
In timp ce proteinele stimulează cresterea parului, magneziul previne ruperea si despicarea varfurilor, iar cuprul stimulează productia de melanina, care mentine parul sanatos.

Semintele de pepene verde au multe beneficii pentru sanatate, asa cum reiese din cele postate mai sus.
Desi cantitatile de minerale si vitamine din ele pot parea scazute, acestea sunt mult mai preferabile decat chipsurile de cartofi, sau alte gustari nesanatoase.

Acest articol, inclusiv sfaturile afisate, ofera doar informatii generice, nefiind un aviz medical calificat.
Consulta intotdeauna un specialist, sau propriul medic de familie pentru mai multe informatii.

Citeste si despre….
Alimente care cresc pulsul
Utilizari mai putin cunoscute pentru zahar
Beneficii ciocolata alba
Cum recunosti pestele proaspat
Mancarea fierbinte in frigider




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.