Sari la conținut

Alimente cu continut scazut de calorii


Alimente cu continut scazut de calorii, avand in vedere ca din ce in ce mai multi oameni de stiinta afirma faptul ca alimentele si bauturile, cu continut scazut de calorii, au efecte pozitive pentru pierderea in greutate. Efectele pierderii in greutate depind de multi factori, inclusiv de o dieta echilibrata, care ar trebui sa includa alimente cu continut scazut de calorii. Acest blog s-a documentat pentru tine si te invita sa urmaresti cele scrise mai jos.

Asadar, fii in forma introducand produse dietetice dovedite in meniul tau zilnic. Merita sa cunosti ce produse din aceasta categorie ar trebui incluse in meniul zilnic, pentru a putea compune mese sanatoase, delicioase si, cel mai important, diversificate. Alimente cu continut scazut de calorii sunt baza majoritatii dietelor, oferind senzatia potrivita de saturatie, evitand in acelasi timp aportul caloric excesiv.

Alimente cu continut scazut de calorii

Si totusi, ce inseamna ca produsele au un continut scazut de calorii? Prin raspuns, se presupune ca alimentele cu continut scazut de calorii, sunt cele care ofera:
– mai putin de 40 de kilocalorii la 100 g, cand vine vorba de alimente solide;
– nu mai mult de 20 de kilocalorii in 100 ml, in cazul lichidelor;

Corpul uman are nevoie de o anumita cantitate de kilocalorii pentru a ramane sanatos si a avea energie, dar valoarea acestei cerințe poate varia foarte mult. Depinde de sex, varsta, sanatate, nivelul de activitate fizica si natura muncii prestate. O dieta sanatoasa de slabit nu inseamna doar numararea caloriilor. Trebuie sa se bazeze pe un echilibru adecvat de proteine, carbohidrati si grasimi, precum si vitamine, minerale si compuși precum fibrele si antioxidantii. Cu toate acestea, poti gasi toate aceste ingrediente in alimente cu continut scazut de calorii, precum fructe, legume, produse din cereale, lactate, carne si peste.


Legume cu continut scazut de calorii

Legumele cu un continut ridicat de apa sunt alimentele cu cele mai putine calorii, dar mai ales ca au in compozitie multi nutrienti si vitamine. Chiar si in extrasezon, ai acces la legume sanatoase sub forma de alimente congelate, care pastreaza aceleasi proprietati ca si produsele proaspete.

Alimentele cu continut scazut de calorii includ:
– ardei roșu: 31 kcal;
– morcovi: 33 kcal;
– dovleac: 33 kcal;
– fasole verde: 33 kcal;
– varza alba: 33 kcal;
– morcovi: 33 kcal;
– castraveti murati: 11 kcal;
– castraveti proaspeti: 14 kcal;
– salata verde: 14 kcal;
– ridichii albe: 14 kcal;
– varza chinezeasca: 16 kcal;
– varza murata: 16 kcal;
– dovlecel: 17 kcal;

– telina: 17 kcal;
– ciuperci: 21 kcal;
– sparanghel verde: 21 kcal;
– ardei verde: 22 kcal;
– spanac: 22 kcal;
– macris: 26 kcal;
– vinete: 26 kcal;
– conopida: 27 kcal;
– broccoli congelat: 29 kcal;
– telina radacina: 30 kcal;
– broccoli: 31 kcal;
– fenicul: 31 kcal;

Fructe cu continut scazut de calorii

Fructele pot avea valori energetice foarte diferite, dar sunt grupa in care vei gasi produse cu continut scazut de calorii, care iti vor suplimenta dieta cu vitamine si minerale foarte importante, precum si cu antioxidanti si fibre. Ca si în cazul legumelor, toate fructele cu un continut de mai putine calorii contin multa apa, care, de asemenea, ajuta la slabire.


Fructele cu continut scazut de calorii sunt:
– pepene galben: 24 kcal;
– capsuni: 33 kcal;
– coacaze rosii: 33 kcal;
– mere: 35 kcal;
– pomelo: 38 kcal;
– lamaie: 40 kcal;
– grepfruit: 40 kcal;
– zmeura: 43 kcal;
– portocale: 47 kcal;


Produse lactate cu cele mai putine calorii

Proteinele sunt un nutrient foarte important pentru corpul nostru. Consumul lor ajuta la arderea caloriilor si la cresterea masei musculare. Proteina este o componentă extrem de importantă care sustine functionarea sistemului osos si imunitar. Sursa principala de proteine ​​in multe diete sunt lactatele.

Iata cateva produse din acest grup, care vor constituie alimente cu continut scazut de calorii:
– lapte de baut (1,5 %): 47 kcal;
– lapte UHT (1,5 %): 47 kcal;
– chefir (2 %): 51 kcal;
– iaurt natural (2 %): 60 kcal;
– branza de vaci slaba: 99 kcal;

Carne si peste

Pestele, carnea si fructele de mare sunt, de asemenea, surse importante de proteine. Dar nu trebuie uitat de leguminoase, precum seminte si nuci, care sunt si o sursa excelenta de proteine. Este adevarat ca multe tipuri de carne și peste au un continut ridicat de grasimi, dar nu merita sa se renunte la ele. Pestele este un produs cu calorii medii si cu beneficii mari pentru sanatate. Contine vitamine esentiale si acizi grasi nesaturati, care sunt un suport ideal in lupta i excesului de greutate.

Cu o dieta de slabire, insa, merita amintit cat conteaza si metoda de preparare a meselor. Este mai bine ca pestele sa fie copt intr-o folie speciala, cu legume si ierburi, sau pe gratar, decat prajit intr-o tigaie .

Putine calorii se gasesc în:
– peste cod: 78 kcal;
– piept de curcan fara piele: 84 kcal;
– piept de pui fara piele: 99 kcal;
– carne de vitel: 106 kcal,;
– muschi de vita: 113 kcal,;
– curcan: 129 kcal;
– iepure: 156 kcal;
– somon: 162 kcal;
– carne de vita: 180 kcal;

Produse din cereale

In orice dieta sanatoasa si echilibrata, nu este necesar sa se renunte la produsele din cereale, chiar daca nu sunt un aliment cu continut scazut de calorii. Desigur, merita sa fie aleasa painea integrala. Cerealele integrale sunt o sursa excelenta de acid folic, vitamina B3, fosfor, fier si zinc. De asemenea, au multe fibre si ajuta la regleaarea metabolismului. In acest caz, nu conteaza atat continutul lor caloric, cat valoarea nutritiva.

Acestea sunt produse precum:
– orez brun: 110 kcal;
– paste fierte: 110 kcal;
– orez alb: 130 kcal;
– paste uscate: 330 kcal;
– paine integrala cu miere: 225 kcal;
– paine de grau: 257 kcal;

Produse de baut

Daca decizi sa mananci alimente cu putine calorii, nu uita de bauturile cu continut scazut de calorii. Se recomanda ca fiecare dieta de slabire sa necesite furnizarea de cel putin doi litri de apa pe zi organismului. Bauturile cu continut scazut de calorii includ, de asemenea, majoritatea ceaiurilor din plante, cum ar fi musetel, melisa si menta, precum si sucuri proaspete din anumite legume.

Putine calorii sunt in:
– apa: 0 kcal;
– ceai fara zahar: 0 kcal;
– cafea neagra: 1 kcal;
– suc de castraveti murati: 11 kcal;
– suc de rosii: 18 kcal;
– zeama de varza murata: 20 kcal;
– suc multi legume: 23 kcal;
– apa de cocos: 24 kcal;

Mancarea saraca in calorii nu este suficienta

Orice dieta bine echilibrata ar trebui sa contina 4 sau 5 mese pe zi. Un astfel de program garanteaza ca nu vei simti foame si nu vei avea chef de gustare intre mese. Daca doresti sa realizezi o dieta cu produse care au un continut scazut in calorii, pastreaza un raport adecvat, care sa fie variat si satios.

Prin urmare, merita sa ajungi si la cele mai multe produse de completare, cum ar fi:
– legume cu continut scazut de calorii din lista de mai sus;
– supe: 16-100 kcal;
– leguminoase: 31-364 kcal;
– mere: 54 kcal;
– Iaurt grecesc: 59 kcal;
– fulgi de ovaz: 60 kcal;
– cartofi fierti: 66 kcal;
oua: 143 kcal;

De final

Mancatul sarac in calorii nu este intotdeauna cea mai buna solutie, deoarece continutul caloric adecvat al unei diete este o chestiune foarte individuala, in functie de diversi factori. Alegerea corecta a continutului caloric este cheia unei diete eficiente de slabire.

Indiferent de dieta folosita, este important urmatul de anumite reguli care vor asigura ca dieta va aduce rezultatele asteptate:
– mananca incet, pentru ca atunci creierul tau va afla mai repede ca esti satul;
– mananca mese copioase – fiecare dintre ele ar trebui sa contină tot ce are nevoie corpul tau;
– serveste masa regulat;
– limiteaza consumul de zahar si elimina din alimentatie bauturile dulci si alimentele foarte procesate;
– nu manca intre mese;
– bea multa apa;

Alimente Cu Continut Scazut De Calorii
Daca consideri interesant acest articol din blog, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai multa informare.

Distribuie prietenilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *