Acte necesare vanzare apartament

  • Utile

Acte necesare vanzare apartament, in situatia in care doresti sa vinzi apartamentul pe care il ai in proprietate si nu stii exact de ce acte ai nevoie.
Mai ales ca vanzarea unui apartament nu este un lucru minor si reprezinta o etapa destul de importanta, pentru care trebuie sa-i acorzi atentia necesara.

Iar daca intr-un final s-a ajuns in faza in care s-au sfarsit vizionarile, iar cumparatorul a fost gasit, trebuie stiut ca se poate merge la un notar si se va incheia un antecontract de vanzare-cumparare.
Totodata se va face calculul taxelor aferente vanzarii apartamentului.

Acte necesare vanzare apartament

In randurile care urmeaza, exista posibilitatea de a gasi cateva sfaturi si raspunsuri la unele intrebari pe care probabil ti le-ai pus.
Asadar, daca esti proprietar, este bine in primul rand sa pregatesti in timp util, un dosar care sa contina urmatoarele acte:
~ Act de identitate (buletin, permis de conducere, pasaport, dupa caz;
~ Actele de dobandire ale apartamentului, prin inscrisul care atesta dreptul de proprietate respectiv contract de vanzare cumparare, contract de construire, act de donatie, certificat de mostenitor);
~ Certificat Fiscal eliberat de primarie;
~ Documentatia cadastrala;
~ Extrasul de carte funciara;
~ Certificatul de performanta energetica;
~ Adeverinta eliberata de catre asociatia de proprietari.
In situatia in care apartamentul oferit spre vanzare este detinut in coproprietate, va fi necesara prezenta amandorura la semnarea actelor de vanzare la notar. Iar in situatia in care coproprietar este sotia/sotul, va fi necesar si certificatul de casatorie.

Sa dezvoltam pentru fiecare in parte, mai putin actul de identitate.
* Actele de dobandire ale apartamentului
Sunt cele care atesta ca apartamentul este proprietatea ta, Acest document, in original, in funcţie de provenienaa apartamentului, poate fi:
– contract de vanzare – cumparare;
– contract de schimb;
– certificat de mostenitor;
– contract de donatie;
– sentinta definitiva de divort;

* Certificat fiscal
Este acel act care dovedeste ca apartamentul este inregistrat pe numele tau la administratia financiara si ca toate datoriile catre stat au fost achitate.
Se obtine de la primarie, mai exact de la biroul de Registratura al Directiei de Taxe si Impozite.
In marea majoritate a cazurilor, este nevoie de anumite documente pentru eliberarea certificatului fiscal:
– carte de identitate – atat copie, cat si original;
– completarea unei cereri tip;
– iar daca este cazul, original si copie pentru certificat de casatorie, de nastere, de deces, de mostenitor, sentinta de divort;
Valabilitatea unui certificat fiscal este de 30 de zile.

* Documentatia cadastrala
Aceasta se elibereaza de catre un inginer specializat in domeniu, iar pentru realizarea unui document, trebuie sa prezinti:
– cartea de identitate a proprietarului/proprietarilor – 2 copii xerox;
– actul de proprietate al apartamentului – 2 copii xerox, din care una sa fie legalizata;
– certificatul fiscal;
Reprezentantul cadastrist iti va inmana sa completezi o cerere tip si una pentru inregistrarea in cartea funciara, dar si o declaratie pe propria raspundere referitoare la delimitarea locuintei.

* Extrasul de carte funciara
Actul care reprezinta situatia juridica a apartamentului si care contine istoricul acestuia (numele proprietarilor, ipoteca, privilegii etc.).
Notarul care face contractul de vanzare-cumparare se va ocupa de eliberarea acestui document de la Biroul de Carte Funciara, insa are nevoie de anumite acte pentru a-l crea:
– copii ale cartilor de identitate ale proprietarilor;
– copie a actului de proprietate;
– dovada de intabulare a apartamentului;
– completarea unei noi cereri tip.
Valabilitatea extrasului de carte funciara se obtine la 1-2 zile de la depunerea hartiilor si este valabil 10 zile incepand din ziua depunerii cererii.

* Certificatul de performanta energetica
Pentru vanzarea unui apartament, este obligatoriu si Certificatul de performanta energetica, acel document care se va preda in format original noului proprietar.
El atesta performanta energetica a cladirii si o incadreaza intr-o clasa de performanta energetica.
Acest document se va primi de la un auditor energetic pentru cladiri, dar care sa fie atestat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si care isi desfasoara activitatea ca persoana fizica autorizata.
Certificatul Energetic se elibereaza in 1-2 zile, are o valabilitate de 10 ani, iar pretul poate varia in functie de numarul de camere.

* Adeverinta eliberata de catre asociatia de proprietari/locatari
Este un act prin care se justifica ca nu exista datorii la intretinere si pentru care este nevoie de 2 exemplare semnate si stampilate de catre presedinte si administrator asociatie.

Daca detii un apartament si doresti sa-l pui in vanzare, deoarece inca nu ai un potential cumparator, incepe promovarea proprietatii printr-un anunt de tipul „Apartament de vanzare”.
Pentru a realiza acest pas, citeste articolul Adauga anuntul tau, iar de promovare ne vom ocupa noi.

Devino campionul cunoasterii si citeste si despre alte staturi utile…
Cum sa elimini un tapet
Trucuri pentru miros placut in casa
Cum sa alegi o soba
Ce faci in timpul unui cutremur
Metode pentru a scapa de gandacii de bucatarie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.